A collection of 1000 symbols and logotypes designed by the
Pentagram partners from 1972 to the present. The biggest part of
what Pentagram has done for the last fifty years has always been
creating brand identities for clients from many different
industries and continents. The humble mark is central to all of
these well-honed identities – often acting as shorthand for the
brand itself.Marks are everywhere – they enter our collective
psyche, they’re part of the cultural landscape and they symbolise
the relationships we form with brands. The 1,000 marks featured in
this book represent the diverse range of identity work created by
Pentagram partners past and present. Since its inception, Pentagram
has designed marks for everyone from multinational corporations to
start-ups, government agencies, nonprofits and social enterprises,
clubs, societies, individuals, districts and even whole
countries.Regardless of your identity, an original mark that you
can take ownership of is the starting point for communicating who
you are and what you do. There are many approaches to creating a
distinctive logo, and all of them can be seen here, from bold
typographic wordmarks to pictorial symbols and more abstract
solutions. Printing them in black and white helps us see them in
their purest form, highlighting the contrasts and occasional
similarities between them.The practice of design has changed
radically since 1972, but its concerns remain the same. The
deceptively simple exercise of designing a mark for a client, and
the elusive quest for timelessness that it entails, are still
central to the challenge that graphic designers face today.
Mnoho publikácií so záhradkárskou tematikou, ktoré dodnes na našom
knižnom trhu vyšli, nespĺňa predstavy, aby sme mohli podľa popisu
presne krok po kroku robiť jednotlivé sezónne pracovné postupy.
Pisatelia týchto kníh nedokázali neraz sledy krokov zrozumiteľne
popísať a zároveň ich aj obrazovo zreteľne zdokumentovať. A práve o
to sa autori pokúsili v tejto knihe. Aktivity v ovocnej záhrade
zoradili podľa kalendára po mesiacoch, aby čitatelia-záhradkári
vedeli, ktoré práce kedy a ako treba robiť. Kniha OVOCNÁ ZÁHRADA:
Práce podľa mesiacov je v rámci edície Knihy do vrecka prvou v
poradí v novej sérii Záhrada: Ako na to? Postupne knihy v tejto
záhradkárskej sérii predstavia dôležité činnosti v zeleninovej,
ovocnej, okrasnej záhrade či vo vinohrade alebo pri ochrane,
starostlivosti a výžive záhradných a okrasných rastlín. Knihy budú
praktickými poradcami, kde si v príslušnej časti roka prečítame
rady, postupy, tipy a odporúčania odborníkov.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...