14x
Knihu kúpite v
2 e-shopoch
od
18,91 €
Panta Rhei
18,91 €
Skladom
(odoslanie ihneď)
Knihyprekazdeho.sk
18,91 €
Skladom
(dodanie do 3 dní)
Krátky popis
Autor je literárny vedec adokonale ovláda teóriu písania v
rôznych štýloch. Vo svojich poviedkach svoj pozorovací talent
naplno rozvinul aak milujete paródie,nielen to, čo je
napísané ale hlavne ako, zamilujete si aj túto knihu. ExEdícia
získala Národnú cenu za dizajn. Horváthovo písanie, to je koncert
nápadov, žartíkov, skečíkov, ktorých je niekedy vjedinej
poviedke toľko, koľko uiných vsiedmich knihách,
konštatujem trpko aznechutene sa mračím pred zrkadlom. Ak
Horváth žije, tak žije literatúrou, vliteratúre, je to
ohurujúce, presvedčivé, ale aj perverzné, deviantné, podozrivé,
máme dočinenia so sociopatom? (Balla) Tomáš Horváth prepája vo
svojom písaní profesionálne literárnovedné školenie s vlastnou
čitateľskou záľubou poklesnutých žánrov. Predstavuje typ
„neosobného“ písania s akcentom na tézu, že autor ako inštitúcia je
mŕtvy a suverenita patrí slovu. Jeho autorská stratégia je založená
na intertextuálnej a intelektuálnej hre, v rámci ktorej sa v
priestore literárneho diskurzu transformujú a inovujú žánrové a
štýlové postupy tzv. nízkej literatúry (klasická detektívka,
dobrodružný a kriminálny príbeh, gotický román a i.) a populárnej
kultúry (akčný film, počítačové programy), a to v podobe parafrázy,
napodobeniny, imitácie (pseudožánre). So zreteľným odstupom
(paródia, irónia, perzifláž, mystifikácia) sa preberajú
konštrukcie, obraznosť i slovná zásoba týchto žánrov, aby boli
vzápätí konfrontované konštrukciami a výrazmi odlišnej sémantickej
úrovne (literárna teória, filozofia). Významným tematickým plánom
je sebareferencia, tematizácia písania a epických kategórií,
opakujúcim sa motívom je vytváranie a generovanie textu, princíp
kombinatoriky a cyklickosti. Horváthove prózy simulujú príbehy s
tajomstvom, no ostávajú otvorené a významovo neurčité, prevláda v
nich absurdita a iracionalita. Zodpovedajúcou pocitovou kulisou sú
znepokojivé, napäté, vzrušené a paranoidné stavy postáv. (Dana
Kršáková) Autor otvára priestor pre rozmanitého čitateľa: od
naivného, ktorého upúta ustavičným hyperbolizovaním a
karnevalizovaním javov a udalostí, až po fajnšmekra, ktorý ocení
absenciu tradičného rozprávania a zgustne si na textovaní. (Braňo
Hochel)20