Knihu kúpite v
1 e-shope
od
4,60 €
- Univerzálny pracovný zošit, ktorý pomáha prvákom
pri poznávaní a osvojovaní jednotlivých písmen, druhákom
poslúži pri ich opakovaní a precvičovaní.
- Písmená sú usporiadané abecedne a pri každom z nich je báseň a
ilustrácia, ktoré plnia nácvičnú, osvojovaciu i motivačnú
funkciu.
- Ku každému písmenu sú zaradené úlohy, ktoré sú zrejmé aj bez
čítania.
- Kniha je malým sprievodcom objavovania sveta abecedy.
- Každé písmeno je predstavené vtipnou a detsky prívetivou
krátkou básničkou (s výrazným výskytom jednotlivého práve
predstavovaného písmena) a ilustráciou, ktoré spolu plnia nácvičnú,
osvojovaciu i motivačnú funkciu pri zvládnutí poznávania abecedy a
čítania.
Pracovný zošit
Abeceda, z vreca von! je koncipovaný ako
doplnkový pracovný zošit a pomáha deťom pri poznávaní a osvojovaní
tvarov písmen písanej a čiastočne aj tlačenej abecedy. Je vhodný na
prácu v prvom aj druhom ročníku, na prácu v školskom klube i na
domácu prípravu. Koncepčne sa zameriava na prácu s tvarmi písmen, s
textom i na posilňovanie zrakovej pamäti a pozornosti. Pracovný
zošit vytvoril spisovateľ a učiteľ primárneho vzdelávania
Valentín Šefčík. Celým zošitom žiaka sprevádza
čarodejník
Abecedko,
sova Hermína a
pavúčik Emil, ktorý sa
schováva na každej dvojstrane. Pomáha tak deťom zdokonaľovať ich
pozorovacie schopnosti. Pracovný zošit má stálu štruktúru strán,
písmená sú zoradené abecedne, strany na seba nenadväzujú, a preto
sa môžu použiť rôznym spôsobom. Vďaka stálej štruktúre strán sa
žiak veľmi rýchlo naučí so zošitom pracovať aj samostatne, čo je
výhodou pre vyučovanie v spojených triedach alebo prácu v školských
kluboch detí. Na začiatku je motivačná báseň. V básni sa objavuje
viackrát písmeno, ktorým sa bude žiak zaoberať. Tieto písmená sú
zvýraznené, žiak s nimi pracuje podľa pokynov. Obsahuje úlohy, v
ktorých si žiak nacvičí písanie správnych tvarov písmen, úlohy na
prácu s textom, precvičenie pravo-ľavej orientácie, vnímanie
detailov a ďalšie, ktoré pomáhajú žiakovi lepšie zvládnuť prácu
najmä v prvom ročníku. Významným rozvíjajúcim prvkom pre žiaka sú
milé ilustrácie
Edit Sliackej, ktoré korešpondujú s textom a
rozvíjajú vybrané kompetencie potrebné na rozvoj čitateľskej
gramotnosti. Na konci práce s každým písmenkom je zaradená úloha na
sebahodnotenie. V úlohe žiaci najprv s pomocou učiteľa, neskôr sami
skúšajú zhodnotiť svoj výkon a úspešnosť. V tejto etape je významná
pomoc učiteľa, resp. dospelého. Žiaci vyfarbia smajlíkov –
ohodnotia sa podľa kategórie zadanej učiteľom (výkon, úspešnosť,
miera zvládnutia typu úlohy...). Autor zvolil na sebahodnotenie
vhodnú formu, ktorá je primeraná veku. Medzi stále prvky strany
patrí aj krátka forma abecedy, ktorá sa nachádza v spodnej časti
strany. Žiaci môžu podľa zadania učiteľa alebo rodiča s týmito
písmenami pracovať. Podvedome si tak osvoja poradie písmen
slovenskej abecedy.