Čitateľ v druhom ročníku - Metodické poznámky
Knihu kúpite v
2 e-shopoch
od
2,76 €
Panta Rhei
2,76 €
Skladom
(odoslanie ihneď)
Knihyprekazdeho.sk
2,76 €
Skladom
(dodanie do 3 dní)
Krátky popis
Čitateľ v druhom ročníku - Metodika – sú metodické poznámky k
učebnici čítania a pracovným listom pre 2. ročník ZŠ, ktoré
vychádzajú z požiadaviek ŠVP pre 1. stupeň ZŠ – ISCED 1 primárne
vzdelávanie a je odporúčaná MŠVVaŠ SR. Čítanie je jednou z
najbežnejších činností, je veľmi dôležité pre naše vzdelávanie.
Čítaním sa obohacujeme, získavame nové poznatky a je nevyhnutné pre
písomnú komunikáciu. Považuje sa za základ vzdelania – gramotnosti.
Zvládnutie techniky čítania je nevyhnutným predpokladom učenia a
zároveň podmienkou úspešnosti. Uplatňuje sa v bežnom živote, v
škole na každom vzdelávacom predmete...jednoducho všade. Čítanie je
prostriedkom celoživotného vzdelávania, je formou ušľachtilej
zábavy, poskytuje emocionálne, estetické zážitky, rozvíja osobnosť,
postoje i správanie sa čítajúceho. Čitateľ v druhom ročníku je
zameraný na rozvoj čitateľskej gramotnosti. Účel a efekt pracovného
zošita spočíva v práci žiakov, ktorým približuje čítankový text, a
žiak tak mohol vniknúť do segmentov textu za predpokladu súbežného
používania učebnice. Žiak tak ľahšie postrehne estetické,
emocionálne, etické a myšlienkové posolstvo textu v celej
komplexnosti, preto sa k nemu opakovane vracia. Po prvom prečítaní
dostáva žiak úlohy zamerané na hlbšie preniknutie do textu.
Pracovný zošit obsahuje množstvo rôznorodých úloh, ktoré posilňujú
aktivitu žiakov pri práci s textom a rozvíjajú jeho schopnosti
porozumenia textu. Úlohy sú zostavené tak, aby mohli žiaci pracovať
samostatne už od začiatku, i vo dvojiciach, i také, kde budú
potrebovať pomoc vyučujúceho, aby sa vyhli nesprávnemu riešeniu.
Postupne sa budú zdokonaľovať, až sa naučia pracovať samostatne a
svoje riešenia si budú overovať v čítankovom texte. Pomoc dospelého
pre menej rozvinutých čitateľov spočíva v zameraní pozornosti
svojho zverenca na text, alebo na konkrétnu časť textu, v ktorej je
odpoveď, prípadne riešenie úlohy. Dizajn pracovného zošita je veľmi
atraktívny, farebný a obohatený o obrázky, tak aby žiakov zaujal.
Zošit je obsahovo rozvrhnutý podľa tematických celkov čítanky.