Tri rozsiahle štúdie tejto knihy spája fascinácia obrazmi. Do
obrazov vstupujú spomienky. Spomienky – obrazy vynárajúce sa z
úložnej pamäti – sú v rozpore s verejným naratívom. Rozpor je
produktívny. Posúva, presúva, aktivizuje nové konfigurácie medzi
pamäťou a dejinami, prepisuje, re-aktualizuje obrazy minulosti. Tri
uvedenia Shakespeara v slovenskom divadle: jedno zabudnuté, druhé
„kultové“, tretie neznáme. Všetky tri potvrdzujú radikálnu tézu T.
Hawkesa: „Shakespeare nemá významy, to my cez neho významy
generujeme.“ Divadlo: verejný priestor. Pozície tvorcov, divákov
(aj historikov): pevne ukotvené vo ich dobe a spoločnosti. V
ostbloku, na prelome milénia, (dnes). Shakespeare ako metanaratív.
Hranica v rôznych oblastiach nášho života vymedzuje, kto sa k nám
smie priblížiť, pomáha nám rozhodnúť komu a čomu povieme nie alebo
áno, či určiť vzťah k sebe samému. Hranica je rozhodnutie, ktorým
definujeme veci a okolnosti, za ktoré sme zodpovední. Definuje, kto
sme a kto nie sme. Kniha prináša biblický pohľad na hranice: čo
hranice sú, čo chránia, ako sa vytvárajú, ako sú narušované, ako
ich opraviť a ako ich využívať. Pomôže stanoviť či napraviť hranice
vo vzťahu k našim blízkym – k rodine, partnerovi, deťom, v práci,
ale aj k sebe samému a k Bohu.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...