Hodnotenie žiakov základnej školy - Jana Tomášková
Knihu kúpite v
1 e-shope
od
15,49 €
Panta Rhei
15,49 €
Skladom
(dodanie do 3 dní)
Krátky popis
Brožúra sa zameriava na 3 oblasti hodnotenia: - alternatívne
hodnotenie, - formatívne hodnotenie, - slovné hodnotenie. Brožúra
popisuje klasické a alternatívne formy hodnotenia, ktoré sú
využiteľné v základnej škole. Prináša ukážky a spôsoby
alternatívneho hodnotenia a možnosti, ako s nimi môže učiteľ
pracovať. Cieľom brožúry je vymedziť formatívne hodnotenie v našom
vzdelávacom systéme, vysvetliť nevyhnutnosť formulovania cieľov a
kritérií v súvislosti s princípmi realizovania korektnej spätnej
väzby. Súčasťou textu sú aj príklady a ukážky metód a techník
formatívneho hodnotenia, ktoré môžu učitelia aplikovať v svojej
praxi. Uvedený spôsob hodnotenia je zameraný na celostný rozvoj
osobnosti žiaka, jeho vedomostnej stránky, emocionality a pozitívne
vzťahy nielen rovesnícke, ale aj medzi učiteľom a žiakom. Ďalej sa
v brožúre venujeme slovnému hodnoteniu, jeho výhodám a nevýhodám,
postaveniu slovného hodnotenia v súčasnom systéme vzdelávania
žiakov. Cieľom je nielen v teoretickej rovine vysvetľovať
dôležitosť využívania slovného hodnotenia v praxi, ale priniesť aj
konkrétne príklady jeho aplikácie v rôznych vyučovacích predmetoch.
Nie každé slovné hodnotenie je pre žiakov podporujúce a formatívne,
preto existuje viacero dôvodov, pre ktoré sa treba slovnému
hodnoteniu žiakov venovať dôslednejšie. Obsahom tejto časti sú
odporúčania učiteľom, ako využívať slovné hodnotenie vo vyučovacom
procese, a tým pomôcť žiakom zlepšovať sa, motivovať ich k učeniu,
a pod. Výhody brožúry: - konkrétne príklady a ukážky alternatívnych
foriem hodnotenia ako napr. hodnotenie výkonnosti, sebahodnotenie a
hodnotenie rovesníkmi, portfólio, diagnostický strom, štruktúrovaná
mriežka a pod., - aktuálny stav hodnotenia podľa legislatívy a
najnovších odporúčaní ministerstva školstva, - ukážky slovného
hodnotenia v písomnej a slovnej forme, zásady a tipy na
vypracovanie slovného hodnotenia, ktoré môže učiteľ použiť.