Kniha má viac vrstiev. Obracia sa jednak na vedecky náročného a v
problematike školstva zorientovaného akademika, jednak na čitateľa
praktika spomedzi učiteľov, riaditeľov škôl a reprezentantov
inštitúcií, ktoré majú čo do činenia s tvorbou a hodnotením
vzdelávacích politík a školských praxí.Autor referuje o kľúčových
filozofických a psychologických zdôvodneniach vzťahového charakteru
človeka, aby napokon ponúkol ich syntézu v paradigme dialogického
antropologického princípu a definoval úrovne kvality dobrého
medziľudského vzťahu. Tento základný koncept v druhej časti
aplikačne využíva a skrze neho podrobne popisuje štyri vzťahotvorné
hodnoty, ktoré sú nevyhnutné pre skutočnú reformu či dokonca
redizajn vzdelávania na slovenských školách: dôveru, proaktivitu,
dialogický princíp a múdrosť prejavujúcu sa neustálou sebareflexiou
a sebaobnovou. Tému hodnôt a vzťahov tak prepája s konkrétnymi
modelmi fungovania školy, vyučovania a ďalšieho profesijného rastu
učiteľov profesijnými učiacimi sa komunitami, konkrétne modelmi,
akými sú lesson study, learning study či didaktické reflektívne
komunity. Prichádza až k súvislostiam edukačného a
architektonického dizajnu školy. V prehľadovej kapitole ukazuje
silné väzby medzi školskou úspešnosťou a kvalitou vzťahov v škole.
V tretej časti kniha prináša prehľad prístupov a modelov výchovy
charakteru z hľadiska ich základných konceptuálnych východísk, teda
základnú orientáciu, ktorá v česko-slovenskom vedeckom priestore
doposiaľ realizovaná nebola. Ide o tri prúdy: deontologické
(kohlbergiánske) prístupy, prístupy na báze etiky cnosti (výchova k
cnostiam) a odmoralizované prístupy (psychosociálne tréningy).
Napokon autor referuje o aktuálnych výskumných zisteniach na poli
etickej výchovy a vývinu prosociálneho správania detí a mladých
ľudí, s dôrazom na longitudinálny projekt realizovaný Katedrou
pedagogických štúdií na Pedagogickej fakulte Trnavskej univerzity.
Na záver formuluje výzvy pre ďalší rozvoj predmetu etická výchova,
ale tiež celostných edukačných dizajnov škôl.
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Hodnoty, vzťahy a škola - Martin Brestovanský je 20,72 €
Hranica v rôznych oblastiach nášho života vymedzuje, kto sa k nám
smie priblížiť, pomáha nám rozhodnúť komu a čomu povieme nie alebo
áno, či určiť vzťah k sebe samému. Hranica je rozhodnutie, ktorým
definujeme veci a okolnosti, za ktoré sme zodpovední. Definuje, kto
sme a kto nie sme. Kniha prináša biblický pohľad na hranice: čo
hranice sú, čo chránia, ako sa vytvárajú, ako sú narušované, ako
ich opraviť a ako ich využívať. Pomôže stanoviť či napraviť hranice
vo vzťahu k našim blízkym – k rodine, partnerovi, deťom, v práci,
ale aj k sebe samému a k Bohu.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...