Kognitívne a metakognitívne prístupy k dyslexii - Erik Žovinec

a nájsť najvýhodnejšiu cenu za celú objednávku
Knihu Kognitívne a metakognitívne prístupy k dyslexii - Erik Žovinec aktuálne nie je možné zakúpiť v žiadnom z porovnávaných e-shopov...

Krátky popis
V 80. rokoch 20. storočia sa v špeciálnej pedagogike vo svete začínajú zretľnejšie objavovať práce súvisiace s výskumom metakognície u žiakov s rôznymi typmi postihnutia. Tieto vplyvy sa výraznejšie premietajú aj do súčasnej teórie a empírie v problematike porúch učenia (Wong, 1987, s. 189-195).Žiaci so špecifickými vývinovými poruchami učenia bývajú charakterizovaní ako aktívni, ale neefektívni študenti, ktorí nemajú ľahký prístup a koordináciu viacerých súbežných mentálnych procesov, ktoré bežia pri učení, ktorí majú problémy so sebaregulačnými procesmi ako monitorovanie, kontrolovanie a opravy v procese učenia pri bežnom vyučovaní. Tieto deficity v strategických informačných procesoch možno sledovať kontinuálne aj na úrovni ich nadobúdania, osvojovania a aj na úrovni ich automatizácie (Torgesen J. K. podľa Meltzer, 1993, s. 20). Tieto nedostatky sa vo všeobecnosti nazývajú deficity v metakognitívnych stratégiach.
Výber kníh vydavateľa IRIS

Zobraziť všetky knihy vydavateľa IRIS
Naše tipy


Príprava do prímy - matematika pre 5. ročník základnej školy
Nový pracovný zošit je zameraný na prípravu na prijímacie pohovory do prímy z predmetu matematika. Slúžiť môže aj ako doplnkový pracovný zošit pre piatakov. Vzhľadom na zameranie pracovného zošita sa v ňom objavujú aj úlohy, ktoré sú nad rámec vzdelávacieho obsahu 5. ročníka ZŠ (ISCED). Úlohy preverujú nielen vedomosti a zručnosti, ale aj finančnú a čitateľskú gramotnosť, aplikačné schopnosti a ďalšie kľúčové kompetencie. Riešenia a vysvetlenia riešení nájdete v tomto samostatnom titule, ktorý je určený nielen pre učiteľov, ale aj pre rodičov a starých rodičov, ktorí budú budúcim primánom pomáhať pri príprave na prijímacie pohovory. Zošity sú zostavené z dvoch častí: 1. časť obsahuje opakovanie učiva v tematických okruhoch, 2. časť predstavuje 6 autentických testov, ktoré boli súčasťou prijímacích konaní na rôznych osemročných gymnáziách.