Komunikácia v mediácii – alebo čo sme si, to sme si, len o tom hovorme!
Knihu kúpite v
2 e-shopoch
od
17,96 €
Panta Rhei
17,96 €
Skladom
(odoslanie ihneď)
Knihyprekazdeho.sk
17,96 €
Skladom
(dodanie do 3 dní)
Krátky popis
Moderátorka, herečka, spisovateľka Katarína Brychtová v predslove
ku knihe, o.i. uviedla: "Knižka je skvelá pomôcka nielen pre
mediátorov, ale pre všetkých tých, pre ktorých je komunikácia
základom ich profesie. A dovolím si povedať, že môže pomôcť
všetkým, ktorým záleží na sebarozvoji, na dobrých vzťahoch a
spokojnosti v živote. Veď častokrát, možno aj nevedomky, sa snažíme
urovnať konflikty, obrusujeme hrany, hľadáme riešenia vo vlastných
rodinách, s našimi deťmi, rodičmi, uhládzame napäté vzťahy na
pracovisku či s priateľmi." Áno, publikácia Komunikácia v mediácii
– mediácia v komunikácii alebo čo sme si, to sme si, len o tom
hovorme! má ambíciu osloviť širokú čitateľskú obec a byť užitočnou
pomôckou nielen pre mediátorov, ale aj pre manažérov, pedagógov,
sociálnych pracovníkov či lídrov rôznych kolektívov, ktorých úlohou
je, v prípade vzniknutých medziľudských turbulencií, tenzií či
rôznych problémov, komunikovať a aktívne zasiahnuť do riešenia
sporov, respektíve konfliktov. V tejto súvislosti sa pozornosť
sústreďuje nielen na verbálnu i neverbálnu komunikácii, na jej
etický rozmer, empatiu a nenásilný prístup, ale aj na techniky
aktívneho počúvania, na umenie klásť otázky a dokázať na ne aj
kompetentne a pohotovo reagovať. Autor otvára aj ďalšie, súvisiace
témy, napríklad kontext komunikácie s teóriou hier (ako sa pri
nepríjemnom rozhovore možno inšpirovať hráčmi pokru), respektíve,
ako zabrániť strate tváre pri nevhodnej forme komunikácie.
Primeraný priestor je venovaný aj čoraz aktuálnejšej téme, ktorou
je elektronická komunikácia, či už v podobe e-mailov alebo
prostredníctvom rôznych foriem videohorovorov a videokontaktov. Ako
čerešnička na torte je v publikácii spomenutá aj téma umelej
inteligencie prostredníctvom rôznych četbotov a súčasne vízií, čo
nás v tejto oblasti čaká a určite neminie. Nechýba však ani humor,
nadhľad a exkurz do dávnej i nedávnej minulosti, spomeňme Sokratove
filtre, vysvetlenie prečo pri komunikácii veľa hovoriť a veľa
povedať nie je vždy to isté, čo spája Gilgameša, Pygmaliona, Golema
či Hugovho Jeana Valjeana pri umení komunikovať, respektíve, prečo
je, podľa G.B.Shawa, niekedy najväčším problémom komunikácie
ilúzia, že k nej vôbec niekedy došlo.