Literatúra II.
Knihu kúpite v
1 e-shope
od
13,98 €
Panta Rhei
13,98 €
Skladom
(odoslanie ihneď)
Krátky popis
Druhá časť učebnice literatúry pre stredné školy kolektívu autoriek
pod vedením Aleny Polakovičovej pokračuje v novom prístupe k
vyučovaniu literatúry v súlade so ŠVP: odlišnom od doteraz známych
koncepcií a na základe praxe autoriek aj prístupe overenom. Prelína
sa tu žánrový a literárnoteoretický princíp s literárnohistorickým
prístupom. Kapitoly sa venujú tentoraz 19. storočiu
(preromantizmus, romantizmus, postromantizmus a realizmus). Autorky
v nich stručne predstavia dané obdobie a na základe vybraných
typických žánrov uskutočňujú požiadavky ŠVP. Každá kapitola je
ukončená testom Preskúšajte sa, ktorý je formulovaný ako súčasné
externé maturity zo slovenského jazyka a literatúry. Učebnica spája
s literatúrou aj dejepis, dejiny umenia, učivo jazyka i náuku o
spoločnosti. Žiak si tak vytvára ucelenú predstavu o umení,
kultúre, minulosti a literatúre, keď si vedomosti a zručnosti z
literatúry od začiatku triedi a dáva do súvisu s inými odbormi.
Učebnica okrem výkladového textu, ktorý dopĺňa bohatý ilustračný
materiál typický pre dané obdobie, obsahuje aj ukážky vybraných
diel a úlohy k nim. Okrem toho v nej nájdete aj rubriky, ktoré
dopĺňajú učivo a rozširujú tak všeobecný prehľad žiakov strednej
školy. Kvalitatívnou výhodou učebnice je jej snaha aktualizovať
historické texty na súčasnú situáciu a dianie, preto aj tradičné i
menej známe ukážky diel sa prostredníctvom úloh javia ako
atraktívne. Obsahovo prekonáva požiadavky ŠVP, preto si žiak i
učiteľ vyberá, čo z tohto obsahu na hodinách absolvuje. Výsledky
úloh, prehľadnú teóriu literatúry, ukážky žiackych prác a ďalšie
úryvky a úlohy nájdete v Zbierke textov a úloh z literatúry 2,
ktorá je neoddeliteľnou súčasťou tejto série. Literatúra pre
stredné školy 2: je v súlade so Štátnym vzdelávacím programom,
rešpektuje konštruktivistický princíp vyučovania, rešpektuje
komunikačno-zážitkový model vyučovania, literárnu teóriu používa na
postupne sa prehlbujúcu analýzu a interpretáciu textu, literárnu
históriu používa na spoznanie umeleckého dedičstva, literárnu
kritiku používa na spoznanie iného ako vlastného názoru, učebnica
aktualizuje texty z minulosti na súčasnosť a dnešného človeka,
poskytuje dostatok materiálu na vyučovanie literatúry, rešpektuje
rôzne druhy škôl, rešpektuje žiaka, ktorý „nebol na vyučovaní“, je
prepojená s inými druhmi umenia (film, hudba, architektúra,
maliarstvo...).