Maľba v postmediálnom veku / Painting in the Postmedial Age
Knihu kúpite v
1 e-shope
od
16,10 €
Knihyprekazdeho.sk
16,10 €
Skladom
(dodanie do 3 dní)
Krátky popis
Sekcia vizuálnych a kultúrnych štúdií Centra výskumu a Katedra
maľby a&,nbsp,iných médií Vysokej školy výtvarných umení
usporiadali v spolupráci s&,nbsp,Ministerstvom kultúry Dánska,
Dánskou agentúrou pre kultúru, Kultúrnym inštitútom Maďarskej
republiky, Rakúskym kultúrnym fórom a Slovenskou národnou galériou
v&,nbsp,dňoch 30. a 31. mája 2012 medzinárodné sympózium Maľba
v postmediálnom veku. Hlavným cieľom sympózia bolo vytvoriť
platformu na kritickú reflexiu súčasnej maľby v snahe nájsť
odpovede na otázky - čo spôsobilo cyklicky sa opakujúce konce a
návraty maľby tak, ako sme ich zaznamenali nielen v priebehu celého
20. storočia, ale aj na začiatku nového milénia. Do akej miery
môžeme dramatické zmeny v reflexii maľby spájať
s&,nbsp,vnútorným vývojom samotného umenia, do akej miery ide o
proces ovplyvnený vonkajšími kultúrnymi, technologickými, či
dokonca ekonomickými faktormi? Kľúčovou témou sympózia boli úvahy o
nových priestoroch maľby v postmediálnom veku, a tak sa do centra
pozornosti dostali predovšetkým otázky súvisiace s tým, akú úlohu
zohráva maľba vo svete poznačenom dominantnosťou elektronických
médií. Špeciálna pozornosť sa venovala vzťahu Východ - Západ. Na
sympóziu sa zúčastnili nielen domáci odborníci, ale aj teoretičky a
teoretici z krajín, s ktorými Slovensko bezprostredne susedí a má s
nimi aj spoločnú politickú a kultúrnu minulosť. Cez optiku
vybraných tematických okruhov poukázali na špecifické problémy
domácej umeleckej scény a svoje tézy demonštrovali na domácom
umeleckom materiáli. Venovali sa napríklad problematike Maľba a
mágia slov, Expandujúca maľba: diskurzívne bojisko a intermediálne
laboratórium, Pojem konceptuálneho maliarstva, Maľba dnes -
potreba, revolta alebo stratégia? Miera oslabovania autorstva v
dôsledku manipulácie s tendenciou, Čo je zlá maľba? Výstupom
sympózia je predkladaný zborník Maľba v postmediálnom veku, ktorý
zostavila kunsthistorička Jana Geržová.