OBSAH 1 Moderná edukácia v ošetrovateľstve 1.1 Vymedzenie
témotvorných pojmov 1.2 Edukácia v ošetrovateľstve 1.3 Edukačná
rola sestry 1.4 Determinanty edukácie v ošetrovateľstve 1.5
Edukačný proces v ošetrovateľstve 1.5.1 Prekážky v edukačnom
procese 1.6 Význam edukácie v ošetrovateľstve 2 Edukácia pacienta v
podpore zdravia 2.1 Definovanie pojmov: zdravie, podpora zdravia,
prevencia chorôb, udržiavanie zdravia 2.1.5 Ďalšie významné
definície pojmov 2.2 Kompliancia ako rámec podpory zdravia 2.3
Modely zdravia a modely podpory zdravia 3 Edukačné teórie a modely
edukácie 3.1 Behaviorálne teórie učenia (klasické a operačné
podmieňovanie) 3.2 Kognitívne teórie učenia (modely vyučovania) 3.3
Psychosociálne edukačné modely a teórie 3.4 Metóda humanitnej
interpretácie 3.5 Teória rodovej diferenciácie 4 Motivácia v
edukácii pacienta 4.1 Definície pojmu motivácia 4.2 Charakteristika
a druhy motivácie 4.3 Správanie, motív, potreba 4.4 Incentíva,
vonkajšie motivujúce podnety 4.5 Teórie a modely motivácie 4.6
Uspokojovanie potrieb 4.7 Motivácia v edukačnom procese 4.8
Praktické námety na vytváranie a posilňovanie motivácie pacienta 5
Sociálne a multikultúrne aspekty edukácie 5.1 Etnicko-kultúrne
aspekty edukácie v ošetrovateľstve 5.2 Demografické faktory a
životný štýl v edukácii 5.3 Sociálne charakteristiky –
rešpektovanie sociálnej triedy, rodiny a komunity v edukácii 5.4
Očakávania od zdravotnej starostlivosti 6 Posúdenie v edukačnom
procese 6.1 Obsah edukačného posúdenia 6.2 Príprava na edukačné
posúdenie 6.3 Ako identifikovať deficity vo vedomostiach a
zručnostiach 6.4 Realizácia edukačného posúdenia v klinickej praxi
7 Plánovanie, realizácia a hodnotenie edukácie v ošetrovateľstve
7.1 Plánovanie edukácie v ošetrovateľstve 7.2 Realizácia edukácie v
ošetrovateľstve 7.3 Hodnotenie edukácie v ošetrovateľstve . 8
Zdroje edukace pacientů na internetu a e-learningové strategie v
edukaci pacientů 8.1 Důvody a motivace pro implementaci online
edukace pacientů 8.2 E-learning v edukaci pacientů 8.3 Plánování
online edukace pacientů 8.4 Druhy online edukačních médií a
prostředků pro pacienty 8.5 E-learningové kurzy pro pacienty 8.6
Praktická doporučení pro úpravu studijních materiálů v
e-learningovém kurzu 8.7 Rizika e-learningové edukace pacientů 8.8
Budoucnost ICT technologií v edukaci pacientů 9 Edukačné programy v
komunite 9.1 Posudzovanie potrieb komunity 9.2 Plánovanie a
implementácia edukačných programov 9.3 Modely podpory zdravia pre
komunity 9.4 Miesto a prostredie edukácie 9.5 Organizačné formy,
metódy a prostriedky edukácie v komunite 9.6 Niektoré programy a
projekty na podporu zdravia komunity (národná úroveň) 9.7
Vyhodnotenie edukačných programov 10 Procesuálne riadenie edukácie
10.1 Care management 10.2 Case management 10.3 Caseload management
10.4 Porovnanie systémov caseload management, case management a
care management 10.5 Integrácia edukácie do systému case management
10.6 Faktory ovplyvňujúce proces edukácie v rámci systému case
management 10.7 Manažment zmeny, hodnotenie efektívnosti edukačného
programu, výskum ÚVOD Problematika edukácie v ošetrovateľstve má
kľúčové postavenie pri dosahovaní zmien v poznaní a správaní
pacientov, rodín a komunít. Pomáha ľuďom mať zdraviu prospešné
správanie v ich každodennom živote, posilňuje kompetencie a
sebadôveru pacienta a rozvíjanie jeho vlastných schopností. Touto
monografiou by sme chceli prispieť k rozšíreniu poznatkov z oblasti
edukácie v ošetrovateľstve a podporiť zdravotníckych profesionálov
v edukačných aktivitách zameraných na celkové zlepšenie kvality
života pacientov, rodín a komunít s pozitívnym efektom na
spokojnosť pacientov s ošetrovateľskou starostlivosťou.
Vysokoškolská učebnica Praktická kinezioterapia je určená
fyzioterapeutom v rámci pregraduálneho, ale aj postgraduálneho
vzdelávania. Je komplexne prepracovanou, opravenou a rozšírenou
publikáciou pôvodného textu skrípt Najčastejšie používané liečebné
metodiky pre fyzioterapeutov (Hagovská, Mihalečková, 2012).
Fyzioterapia sa dotýka takmer všetkých základných klinických
odborov. Z toho vyplýva, že fyzioterapeuti by mali ovládať základné
poznatky o špeciálnych metódach, ktoré sa zaoberajú fyzioterapiou
vertebrologických a neurologických pacientov, pacientov s
ortopedickým ochorením, s gynekologickými a urologickými
problémami, a pacientov s psychosomatickou diagnózou. Väčšina
popísaných najznámejších 44 liečebných metód obsahuje obrázkovú
prílohu, na základe ktorej študenti dokážu lepšie pochopiť uvádzané
techniky a predísť chybnému vykonávaniu jednotlivých techník.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...