Školský digitálny koordinátor - Slavomír Kachman,Zuzana Tkáčová
Knihu kúpite v
1 e-shope
od
15,49 €
Panta Rhei
15,49 €
Skladom
(dodanie do 3 dní)
Krátky popis
MŠVVaŠ SR zaviedlo pozíciu školský digitálny koordinátor ako
špecialistu vo výchove a vzdelávaní v súlade so zákonom o
pedagogických zamestnancoch a odborných zamestnancoch
(koordinátorov pre informatizáciu a vzdelávanie prostredníctvom IKT
v zmysle § 38, ods. 3c zákona 138/2019 Z. z.), aby sa stali
inovačnou silou v školách, kde budú realizovať digitálnu
transformáciu školy, vzdelávať svojich kolegov a uskutočňovať
transformáciu školy. Požiadavky na rozvoj digitálnych zručností a
kompetencií žiakov s ohľadom na život a prácu v digitálnej
spoločnosti kladú zvýšené požiadavky aj na digitálne kompetencie
učiteľov, ktoré sú obsiahnuté v Európskom rámci digitálnych
kompetencií pedagógov DigCompEdu. Celkovo ide o dvadsaťdva
kompetencií učiteľov v oblasti využívania digitálnych technológií
zaradených do šiestich oblastí – profesijné zapojenie, digitálne
zdroje, výučba, digitálne hodnotenie, podpora žiakov, podpora
digitálnych kompetencií žiakov, ktoré sú podrobnejšie rozpracované
v teoretickej časti brožúry. Obsahom brožúry Školský digitálny
koordinátor sú teoretické informácie vyplývajúce z európskeho
dokumentu o digitálnej transformácii s názvom Akčný plán
digitálneho vzdelávania, ktorý vydala Európska komisia v septembri
2020. Jeho hlavným cieľom je podpora využívania technológií vo
vzdelávaní a rozvoj digitálnych kompetencií v krajinách EÚ.
Dozviete sa tiež informácie týkajúce sa národného projektu IT
Akadémia – vzdelávanie pre 21. storočie, v rámci ktorého boli
vytvorené metodiky, príručky a ostatný vzdelávací obsah. Projekt
poskytuje učiteľom vzdelávanie nielen na podporu vedomostí a
zručností, ale aj na rozvoj kompetencií pre 21. storočie rozvoj
trinástich profesijných kompetencií potrebných na zvyšovanie
digitálnych kompetencií u žiakov. Z pozície školský digitálny
koordinátor vyplývajú povinnosti a kompetencie zamerané na podporu
a zlepšovanie digitálnych kompetencií učiteľov a žiakov na školách.
Školský digitálny koordinátor rozumie znakom digitálnej školy ako
vzdelávacieho prostredia a vníma väzby medzi pedagogickými postupmi
a fyzickým aj virtuálnym vzdelávacím prostredím. Má prehľad o
dostupných digitálnych technológiách pre vzdelávanie v rôznych
predmetoch a na rôznych stupňoch vzdelávania, čím poskytuje
kvalifikovanú odbornú aj metodickú podporu vedeniu školy aj
jednotlivým učiteľom pri výbere vhodných nástrojov a didaktických
postupov a v spolupráci so správcom siete na škole rieši praktické
problémy učiteľov a vedenia s používaním digitálnych technológií. V
brožúre Školský digitálny koordinátor sú uvedené teoretické
informácie a metodicko-aplikačné usmernenia pre učiteľov
informatiky a pre digitálnych koordinátorov na školách aj na tieto
témy: • Digitálne zdroje a nástroje pre učiteľov, • Centrálne
úložisko digitálneho edukačného obsahu, • Možnosti vytvárania
vlastných digitálnych edukačných materiálov, • Formatívne
hodnotenie a monitorovanie práce žiakov, • Edukačné počítačové hry,
• Tvorba žiackych projektov s využitím digitálnych technológií, •
Vytváranie digitálnych portfólií žiakov a iné...