There are many thorough books about design approaches -
methodologies and instruments. Central goal is to design a good
solution, in various forms such as products, services and
interactions. These books pay less attention to the question how to
establish a design process within organizations, especially within
those that are unfamiliar with (and sometimes even hostile towards)
a design approach, so that a solutions eventually gets implemented.
Designers collectively experience that a well-designed solution by
itself does not lead to the intended change. Designers are often
taken by surprise when they meet resistance during the design
process, or when they deliver their proposals. In order to make
them more successful, we need to design the context that
facilitates the design process and its outcomes. The last six years
I have built up a practice with designing with and within the
public sector - including public-private partnerships. I learned
that design approaches put current approaches about change
management, project management and collaborating to the test - and
vice versa. In all phases of the design process, from contracting
an assignment, to empathic research, to reframing and prototyping,
we need new sets of playing rules and perhaps even a new language
to successfully apply design. In our projects, this is a designated
role, we describe as the 'context-builder'. This book shares the
lessons we have learned. My ambition is to deepen the knowledge
about design within the public sector. I think this is an important
challenge, since a large number of public institutions all over the
world are currently experimenting with design. This brings about a
lot of enthusiasm, but also disappointment, when process nor
outcome can be integrated in the primary processes of the
organizations involved.
Vysokoškolská učebnica Praktická kinezioterapia je určená
fyzioterapeutom v rámci pregraduálneho, ale aj postgraduálneho
vzdelávania. Je komplexne prepracovanou, opravenou a rozšírenou
publikáciou pôvodného textu skrípt Najčastejšie používané liečebné
metodiky pre fyzioterapeutov (Hagovská, Mihalečková, 2012).
Fyzioterapia sa dotýka takmer všetkých základných klinických
odborov. Z toho vyplýva, že fyzioterapeuti by mali ovládať základné
poznatky o špeciálnych metódach, ktoré sa zaoberajú fyzioterapiou
vertebrologických a neurologických pacientov, pacientov s
ortopedickým ochorením, s gynekologickými a urologickými
problémami, a pacientov s psychosomatickou diagnózou. Väčšina
popísaných najznámejších 44 liečebných metód obsahuje obrázkovú
prílohu, na základe ktorej študenti dokážu lepšie pochopiť uvádzané
techniky a predísť chybnému vykonávaniu jednotlivých techník.
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...