Ekonómia dobra a zla
Knihu kúpite v
3 e-shopoch
od
14,83 €
Gorila.sk
14,83 €
Skladom
(odoslanie ihneď)
Panta Rhei
20,80 €
Skladom
(odoslanie ihneď)
Knihyprekazdeho.sk
17,77 €
Skladom
(dodanie do 3 dní)
Krátky popis
Druhé, značne rozšírené a prehĺbené vydanie autorovej prvotiny
publikovalo v roku 2011 prestížne nakladateľstvo Oxford University
Press. Od tej doby kniha oslovuje čitateľov po celom svete.
Ekonómia dobra a zla bola preložená do 14 jazykov (vrátane čínštiny
či kórejčiny) a zožala úspech zahraničnej kritiky (Financial Times,
New York Times, Die Zeit, Frankfurter Allgemeine Zeitung) i na
akademickej scéne. V Nemecku a Švajčiarsku sa ihneď po vydaní stala
bestsellerom. V roku 2012 získala Cenu pre najlepší ekonomický
titul na Medzinárodnom knižnom veľtrhu vo Frankfurte. Dočkala sa
tiež úspešného divadelného spracovania pre české i zahraničné
publikum (Londýn, Helsinki, Luxemburg, Bukurešť). Ekonómia dobra a
zla ukazuje, ako farbisto vedeli o majetku, vlastnom úžitku a
spoločenskom blahu premýšľať naši predkovia. Autor berie čitateľa
na dobrodružnú púť ku koreňom našej civilizácie a na príkladoch
starých Sumerov, Hebrejov, antických mysliteľov, či fi lozofa
Descarta ilustruje, aké inšpiratívne je sledovať premeny ľudského
hľadania z hľadiska ekonómie, pokiaľ je zasadená do širšieho
kontextu. V autorovom podaní je ekonómia krásny humanitný odbor,
ktorého korene a súvislosti idú omnoho hlbšie, než si dnes človek
dokáže predstaviť. Kniha je ale niečím viac než len sondou do dejín
ekonomického myslenia. Ukazuje, koľko čerstvých a prekvapivo
relevantných myšlienok môžeme v dedičstve starých civilizácií
nájsť. A hlavne, ako presvedčivo s nimi možno ísť proti prúdu a
kacírsky búrať stereotypy, s ktorými dodnes pracujeme – ako ľudia
každodenného života i ako vedci aleboekonómovia.Sedláček dáva
ekonómii nový rozmer, dosah a rozlet a prepája ju s fi lozofi ou,
umením, náboženstvom i súčasnou fi lmovou tvorbou – vytrháva ju zo
zajatia čisto technickej analýzy. V prvej časti tejto knihy hľadá
ekonómiu v mýtoch a v druhej mýty v ekonómii. Oboje je vďaka
autorovmu rozhľadu, erudícii a čítavému spracovaniu unikátnou
príležitosťou, ako spoznať našu dobu, samých seba i svoj vzťah k
veciam hmotným i duchovným.