Leap: How to Thrive in a World Where Everything Can Be Copied

a nájsť najvýhodnejšiu cenu za celú objednávku
Knihu kúpite v 1 e-shope od 10,40 €

Ak sa vám po kliknutí na tlačidlo "Do obchodu" nezobrazí stránka knihy vo vybranom e-shope, je potrebné vypnúť AdBlock vo vašom prehliadači pre našu stránku. Návod na vypnutie je napríklad na adrese https://www.sme.sk/dok/20466299/ako-vypnut-adblock-na-sme-sk-whitelist.

Leap: How to Thrive in a World Where Everything Can Be Copied kúpite na Knihyprekazdeho.sk
Knihyprekazdeho.sk
10,40 €
Skladom (dodanie do 3 dní)

Krátky popis
Every business faces the existential threat of competitors producing cheaper copies. Even patent filings, market dominance and financial resources can't shield them from copycats. So what can we do--and, what can we learn from companies that have endured and even prospered for centuries despite copycat competition?In a book of narrative history and practical strategy, IMD professor of management and innovation Howard Yu shows that succeeding in today's marketplace is no longer just a matter of mastering copycat tactics, companies also need to leap across knowledge disciplines, and to reimagine how a product is made or a service is delivered.This proven tactic can protect a company from being overtaken by new (and often foreign) copycat competitors. Using riveting case studies of successful leaps and tragic falls, Yu illustrates five principles to success that span a wide range of industries, countries, and eras. Learn about how P&,amp,G in the 19th century made the leap from handcrafted soaps and candles to mass production of its signature brand Ivory, leaped into the new fields of consumer psychology and advertising, then leaped again, at the risk of cannibalizing its core product, into synthetic detergents and won with Tide in 1946.Learn about how Novartis and other pharma pioneers stayed ahead by making leaps from chemistry to microbiology to genomics in drug discovery, and how forward-thinking companies, including China's largest social media app--WeChat, Tokyo-based Internet service provider Recruit Holdings, and Illinois-headquartered John Deere are leaping ahead by leveraging the emergence of ubiquitous connectivity, the inexorable rise of intelligent machines, and the rising importance of managerial creativity. Outlasting competition is difficult, doing so over decades or a century is nearly impossible--unless one leaps. Ultimately, Leap is a manifesto for how pioneering companies can endure and prosper in a world of constant change and inevitable copycats.
Výber kníh autorov PublicAffairs , Howard Yu

Zobraziť všetky knihy autora PublicAffairs, Howard Yu
Výber kníh vydavateľa Slovart

Zobraziť všetky knihy vydavateľa Slovart
Naše tipy


Kráľovstvo z popola (Trón zo skla 7)
Dlhoočakávané finále jednej z najúspešnejších fantasy sérií, závislosti, ktorej prepadli čitatelia po celom svete, Trón zo skla! Aelin Galathynius sa zaprisahala, že zachráni svoj ľud, aj keď cena, ktorú za to treba zaplatiť, je nepredstaviteľne vysoká. Keď ju kráľovná férov Maeve uväzní v starodávnej železnej truhle a niekoľko mesiacov mučí, jedinou nádejou na prežitie je len Aelinina ohnivá vôľa a strašná istota, že ak ju Maeve zlomí, bude to znamenať skazu pre jej milovaných. S každým ďalším dňom však jej pevné odhodlanie nepoddať sa čoraz viac slabne... Kým je Aelin v zajatí, jej priateľov a spojencov osud zaveje na všetky svetové strany. Niektoré putá sa posilnia, iné sa spretŕhajú naveky. A keď sa ich cesty znovu spoja, všetci musia bojovať, ak Erilea nemá padnúť. V napínavom záverečnom diele svetového bestselleru od Sarah J. Maas bude musieť Aelin zviesť posledný, najťažší boj pre záchranu seba samej – a pre prísľub lepšieho sveta.