Najnovšia didaktika dejepisu od uznávaného autora s dlhoročnou
praxou vo výučbe dejepisu na základnej škole a gymnáziu ako
výsledok mnohých autorových seminárov s učiteľmi dejepisu na
Slovensku i v Českej republike, aj so študentami na katedre, ktorí
spoločne po niekoľkých rokoch sformulovali všetky dôležité
predpoklady k výučbe dejepisu. Publikácia je výrazom dlhoročného
autorovho hľadania spôsobov, ako efektívne a zrozumiteľne vyučovať
didaktiku a metodiku dejepisu. Autor sa totiž domnieva, že stále
chýba model jej výučby, model, ktorý by výraznejšie konkretizoval a
zjednodušoval teoretický i praktický koncept výučby didaktiky a
metodiky dejepisu. Mal by to byť model, ktorý súčasne zdôrazňuje
väčšiu spätosť medzi didaktikou a metodikou dejepisu. Dielo
teoreticky a prakticky ilustruje cieľové zámery, ako v škole
spolupracovať s mladšími žiačkami a žiakmi a postupne z nich
utvárať kriticky mysliace celistvé osobnosti, prostredníctvom
neobvyklej metafory, ktorá približuje podstatné úlohy vo vizuálne
stvárnenom pohybe hore a dolu od koreňov a naspäť ku koreňom
metaforického stromu. Stelesňovanie týchto úloh sa tak stáva
dôležitým predpokladom výučby (nielen) dejepisu na základných a
stredných školách. Uvedený model didaktiky dejepisu umožní
učiteľom: *netradične hľadať to, čo môže byť nepísanou gramatikou
dejepisu, *uvažovať jej prostredníctvom o žitom prítomnom vzťahu k
minulosti, *vstúpiť do rôznych sociálnych rolí, keď neustále
vykonávame cieľovo orientačnú činnosť, *aranžovať metódy výučby ako
cesty učebným labyrintom, *inscenovať učebné figúry ako výraz
osobitosti, jedinečnosti i pestrosti našej výučby, *uvedomovať si
svoj ustavičný pohyb hore a dolu vo výučbe dejepisu, *aplikovať
tento pohyb na ostatné učebné predmety. Obsah: K predpokladom
postupu I Korene stromu ako metafora učiteľovej úlohy
diagnostikovať a prehlbovať žitý prítomný vzťah svojich žiačok a
žiakov k minulosti II Kmeň stromu ako metafora učiteľovej úlohy
plánovať svoju výučbu III Vetvy stromu ako metafora učiteľovej
úlohy aranžovať učebné cesty metódy výučby IV Vetvičky, listy,
kvety a plody stromu ako metafora učiteľovej úlohy inscenovať
učebné figúry V Pohyb z vrcholu stromu k jeho koreňom ako metafora
reflexie učiteľovej výučby i učenia sa jeho žiačok a žiakov
Literatúra
Vývoj ceny
Aktuálna Ø cena knihy Metafora stromu ako model didaktiky dejepisu je 17,57 €
Nový pracovný zošit je zameraný na prípravu na prijímacie pohovory
do prímy z predmetu matematika. Slúžiť môže aj ako doplnkový
pracovný zošit pre piatakov. Vzhľadom na zameranie pracovného
zošita sa v ňom objavujú aj úlohy, ktoré sú nad rámec vzdelávacieho
obsahu 5. ročníka ZŠ (ISCED). Úlohy preverujú nielen vedomosti a
zručnosti, ale aj finančnú a čitateľskú gramotnosť, aplikačné
schopnosti a ďalšie kľúčové kompetencie. Riešenia a vysvetlenia
riešení nie sú súčasťou tohto titulu, ale ich nájdete v samostatnom
titule, ktorý je určený nielen pre učiteľov, ale aj pre rodičov a
starých rodičov, ktorí budú budúcim primánom pomáhať pri príprave
na prijímacie pohovory. Zošity sú zostavené z dvoch častí: 1.časť
obsahuje opakovanie učiva v tematických okruhoch, 2.časť
predstavuje 6 autentických testov, ktoré boli súčasťou prijímacích
konaní na rôznych osemročných gymnáziách. Pracovný zošit prináša
rôzne typy úloh: *otvorené úlohy *úlohy s výberom jednej správnej
odpovede *úlohy s výberom viacerých správnych odpovedí
Stále hľadáte nejaké knihy on-line a už Vás nebaví prechádzať všetky e-shopy?
Nájdite všetky knihy, ktoré si chcete kúpiť. Pridajte si ich do košíka a nechajte nás, aby sme porovnali ceny a dostupnosť e-shopov s knihami a zobrazili Vám tie najvýhodnejšie ponuky!
Potom už stačí len prejsť do vybraného e-shopu a knihy si objednať...