Nový Slovenský jazyk pre stredné školy 2 - Zošit pre študenta 2. časť
Knihu kúpite v
1 e-shope
od
6,04 €
Panta Rhei
6,04 €
Skladom
(odoslanie ihneď)
Krátky popis
Prečo je Slovenský jazyk NOVÝ? 1. Prešiel rozsiahlou inováciou a
bol rozdelený na učebnicu, zošit pre študenta, zošit pre učiteľa a
on-line podporu e-orbispictus.sk, pričom sa posilnila pracovná časť
súboru. 2. Uplatňuje nové didaktické prístupy (konštruktivizmus) a
riešenie úloh a prípadov sa stáva podstatou učenia sa. 3. Bol
aktualizovaný na základe súčasných trendov vo vedách o jazyku. 4.
Prehodnotil sa výber a forma ukážok jazykových prejavov z rôznych
komunikačných oblastí. 5. Zjednodušila a sprehľadnila sa štruktúra
preberaných tém. 6. Zohľadnili sa požiadavky iŠVP, súčasnej
maturity, ale aj aktuálny stav komunikácie spoločnosti. Zošit pre
študenta je neoddeliteľnou súčasťou učebnice a je prvým svojho
druhu pre stredné školy. Pripravenými a premyslenými úlohami šetrí
učiteľovi čas na prípravu. Má ambíciu nahradiť poznámkový zošit.
Obsahuje vyvodzovacie, precvičovacie, aplikačné, tvorivé i
problémové úlohy, napr. aj s dvoma/žiadnym riešením. Spája jazykové
prostriedky (fonetiku, lexikológiu, morfológiu, syntax) s
praktickou a efektívnou komunikáciou (štylistikou). Úlohy
problematizujú učivo učebnice, prinášajú rôzne komunikačné
situácie, varianty preberaných útvarov (reálne nedokonalé,
nevhodné, neprimerané, zavádzajúce a pod.) a nútia žiaka aplikovať
poznatky v novom kontexte. Predostiera aj rôzne paradoxné situácie
z praktickej komunikácie. Učiteľovi to prináša obraz, či žiak učivu
rozumie. Novinkami sú úlohy na dôslednú prípravu na školské písomné
práce, testy na nácvik na externú maturitu, rôzne typy jazykových
produktov, napr. videá, zvukové nahrávky Úlohy zďaleka
nevyčerpávajú potenciál ukážok a komunikačných prostriedkov. Autori
predpokladajú schopnosť učiteľa tvorivo pracovať s ponúknutým
materiálom. Zameranie úloh: porozumenie textu (súvislého,
nesúvislého, ikonického) na viacerých úrovniach: reprodukcia,
vysvetlenie, analýza, zdôvodnenie, porovnávanie, hodnotenie tvorba
textu, navrhnutie riešenia a posudzovanie, kombinovanie jazykových
prostriedkov v komunikačnej praxi, argumentácia, zameranie na
psychomotorickú a afektívnu doménu, práca s externými zdrojmi,
korigovanie neprimeraných slohových útvarov, precvičovanie
základných komunikačných zručností (pravopis, typografia,
gramatika), otvorené a uzavreté úlohy, úlohy bez riešení i s
viacerými riešeniami zohľadňujúcimi konkrétnu komunikačnú situáciu,
testy pripravujúce na externú maturitu.