Písanie v 1. ročníku (1-5)
Knihu kúpite v
1 e-shope
od
8,11 €
Panta Rhei
8,11 €
Skladom
(odoslanie ihneď)
Krátky popis
Séria piatich zošitov pokrýva námety na prácu počas prípravného,
šlabikárovéhoa aj čítankovéhoobdobia. Zošity sú farebne odlíšené a
na obálke každého zošita víta žiakov šaško, ktorého poznajú žiaci
zo šlabikára. V úvode každého zošita je niekoľko dobrých rád pre
učiteľa i žiaka. 1. zošit V úvode je séria strán určená na prácu v
prípravnom období. Žiaci prácou v zošite rozcvičujú jemnú motoriku
svojich rúk a pripravujú sa na efektívne zvládnutie písania.
Obkresľovaním tvarov a obrázkov postupne nacvičujú písanie
základných „kameňov“ všetkých písmen: ľavého oblúka, sklonovej
čiary, pravého oblúka a oválu. V hrových úlohách žiaci získavajú
prvé písacie zručnosti a učia sa viesť písací pohyb. Úvod každej
strany tvorí obrázok, ktorého obkresľovaním rozvíjame jemnú
motoriku. Významnou časťou strán v prípravnom období sú úlohy „Hra
na písanie“. Žiaci si písaním do obrázkov dotvárajú jednotlivé
ilustrácie a zároveň nacvičujú písanie. Celé prípravné obdobie je
plné hier, podobne ako celá práca s písankami, a prináša radosť z
prvého písania. Aj v zošitoch je po okrajoch strán séria
nápovedných obrázkov a písmen, ktoré majú žiakovi pomôcť pri
osvojovaní jednotlivých písmen, neskôr sa nápovedné obrázky zmenia
na dvojice tlačených a písaných tvarov každého písmena. Ďalšiu časť
prvého zošita tvoria prvé písmená a nácvik prvých spojov písmen.
Žiaci najprv každý tvar pozorujú, uvedomujú si súvislosť s
nápovedným obrázkom a potom nacvičujú jednotlivé tvary a spoje s
inými písmenami. Posledná strana zošita tvorí rezervu pre učiteľa,
kde môže so žiakom horšie zvládnuté tvary precvičiť, resp. priestor
na rozširujúce úlohy pre žiakov, ktorí už dobre zvládli písmená.
2., 3. a 4. zošit V nácviku ďalších písmen, slabík a v písaní slov
a viet pokračujeme v 2. až 4. zošite. Stála štruktúra a pozícia
jednotlivých prvkov vytvára systém, na ktorý si žiaci veľmi rýchlo
zvyknú a práca s niektorými typmi úloh sa začne výrazne
automatizovať. Výhodou však je, že charakter úloh nemení prácu na
stereotyp. Žiaci sa priebežne vracajú k osvojeným typom úloh a
objavujú nové úlohy a nové možnosti využitia písania. Záver každého
zošita tvorí strana na docvičenie, resp. rozširujúce úlohy. 5.
zošit V tomto zošite žiaci nacvičujú posledné písmená,
najfrekventovanejšie a najproblémovejšie spoje písmen. Prvá časť je
určená na prácu v šlabikárovom období, druhá časť je určená, a to
je novinkou, na prácu v čítankovom období. Záver zošita je
vyhradený na voľné písanie a úlohy na docvičovanie. Práca s
písankami pokrýva obsahovo učiva 1. ročníka a učí žiaka vnímať
písanie ako prostriedok na vyjadrenie vlastných myšlienok, nie ako
cieľ svojho snaženia. Písanky odporučilo Ministerstvo školstva SR.